Thursday 7 November 2013

Usaha dan tawakal....

Usaha dan tawakal perlu dalam setiap apa yg kita kerjakan... Xkira apa pun... Perlu berusaha... Nak kenyangkan perut pn kita perlu kunyah...

Cubalah kau makan cedokoh sebijik, pastu kau telan... Memang mengeras la kau kat situ... 

Itu satu cntoh, bnyak gi cntoh yg boleh kita relatekan dgn usaha ni... Nak duit kena kerja, nak pandai kena blajar, nak berak pun kena teran tau korang... Hu4

Macam tu jugak jodoh... Kalau korang duduk dan tunggu ja memang payah la jdoh tu nak turun dari langit... Melainkan korang memang hot macam rozita che wan, memang berderu2 la jodoh kau dtang... Tapi kalai dah muka kau macam tempe basi? Haaa ini yang payah..

Macam aku... Bila hidup sndiri, aku suka terkenang2 kan benda yang lepas... 5 tahun kot weh.. Menggigil la aku nk lupa... So aku pun usaha la mncari... Sbab aku rasa aku perlukan sesorang utk lupa kisah lalu... Aku perlukan sesorang utk lenyapkan masa lampau yang kurang membahagiakan...

Aku xpernah salahkan sesiapa... Mungkin ini takdir dan penentu dari yg maha esa... Aku terima qada dan qadar yang ditentukan olehnya.... Salahkan DIA? Itu bukan aku. Dan aku pm tahu dia xrela dengan apa yg terjadi... 

Kadang-kadang, aku ternanti keajaiban dri Tuhan. Pengaruh drama melayu barangkali... Berharap masih ada keajaiban dri tuhan untuk kami...

Berbalik kepada persoalan usaha yang aku cakapkan tadi, mungkin usaha yg jitu perlu untuk mendpatkan pasangan... Actually, last night aku ada join satu page ni kat Fb.. Memula rasa malu jugak... Tapi lama2 rasa mcam ni mngkin jugak salah satu usaha utk dpat jodoh... 

Huhuhu tebal sgt muka ni masa terkantoi dengan sepupu... Malu... Malu... Malu...

Aku post biodata aku kat situ, dan berharap agar ada yg sesuai untuk aku... Amin... Doa kan aku... Tolong doakan aku... 

6 comments:

  1. kalau ada nak berkenalan dengan awak, boleh tak ? saya pun tengah mencari jodoh juga.

    ReplyDelete
  2. Hi, saya Tasha. dpt link blog awak dari page FB yg awak ckp tu. saya tumpang sakit hati tgk awak kena kata mcm2. saya dtg sini bukan nak promote apa2 produk. saya buat diet atkins. alhamdulillah skarang turun 12kg. takde bayaran apa2. yg diperlukan, keinginan awak nak buat saje. jadi saya dtg sini cuma nak jemput awak join kalau awak berminat. Salam.

    https://www.facebook.com/groups/atkinsmalaysia/425207350939370/?notif_t=group_comment_reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Tasya... terima kasih atas keprihatinan awak pada saya... saya hargai dan sangat-sangat hargai sbenarnya... saya memang tengah ikuti program kuruskan badan pun.. cuma saya malaslah nak mention kat situ...

      Anyway thanks Tasha...

      Delete
  3. best nya ngan kak aida ni....rasa macam kna brain wash la....tambah2 bab baljo....pandai gile...tabik spring ah...huk..nak dapat degree cenggitu jgak..:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak biasa je dik... tgh study? good luck dik... ikhlaskan hati... insyaallah pasti boleh...

      Delete