Saturday 23 November 2013

Idea-Idea Dasyat Yang Boleh Buat Rumah Kosong Jadi Osemmmm....

Hai readers...
Semalam kan, tangan gemuk ini tergoogle idea-idea pelik yang boleh korang jadikan contoh untuk hiasan dalaman korang... nama pun designer u'olzz haruslah suka idea lain dari yang lain... gituuu.... meh la korang layan few pictures yang berjaya menambat hati ini...

1. Chandelier That Turns Your Room into a Forest

Ok, korang suka tido hutan? tapi xnak bnyak nyamuk inilah salah satu yang boleh korang buat... macam aku, dari zaman blajar lagi kalau kawan-kawan ajak gi camping memang sorang pun x mampu buat aku setuju dan kata "Ok, aku join".... masing-masing stress ja kalau nak ajak aku...haha nasib la korang dapat kawan macam gini... pujuk punya pujuk sudahnya diaorang pun tak pi....

Aku xsuka hutan bukan sebab aku demand, nak tido dalam aircond je... eh eh sapa pikir macam gitu salah ok... aku ni even kat rumah, aku just bukak aircond bila panas ja, dah sejuk aku ttup... pakai kipas ja... aku x suka aircond... aku kalau tido dalam aircond lama2, kaki aku cepat kejang... xtau napa.... kau selimut la macam mana tebal sekali pun, tetap kejang...

So, jangan kata sebab panas aku x suka masuk hutan ea... aku suka tido hutan tu sebenarnya, ada angin sepoi2 bahasa, udara yang fresh, kicauan unggas semua aku suka... paling suka bila bangun pagi bau rumput.... tenang sangat rasanya...

Tapi...

Ada tapi di situ, even aku suka hutan ada jugak yang aku xsuka... especially bab kulit aku yang sensitip ni... masuk hutan pun belom aku nya tangan dah gatal2... kalau aku masuk tido tiga hari kompem satu badan penuh ruam... tulah punca sebenarnya...

2. Hammock Bed


Yang ni kalau ada aku rasa aku xde katil pun xpe... baring sambil peluk bantal busuk dan didendangkan dengan alunan lagu2 Suria Cinta memang aku tido nyenyak la kat situ.... heaven sangat tuuu...


3. Spiral Staircase Slide


Yang ni best jugak, agak2 dah lambat je turun turun guna gelungsor... tapi kena besarkan sikit aku rasa... kalau tak mau kena panggil bomba kang... melekat bontot aku... muahahha...

4. Bookcase Staircase


Dalam banyak-banyak idea, idea ni paling aku jatuh hati... Aku kan pencinta novel tegar, selalu aku terpikir kat mana lah aku nak Simpan novel-novel aku nanti.. so idea ni mcam best la jugak.... dan boleh diterima pakai... cuma kalau aku, aku akan tutup dengan sliding door, kalau tak berhabuk... jenuh la nak lap selalu....

5. Vertical Herb Garden in Your Kitchen


Ini pun best.... boleh masak feeling-feeling hebat macam Master Chef... Boleh tanam pokok rosemarry aku yang baru nak tumbuh tu kat situu... nak nak nak... nanti dah masak, boleh main ambik n campak dalam kuali je.... wahhhhh.... syoknyaaaaa

6. Hammock Over the Stairs


Yang ni aku suka, tapi aku gayat... So memang xde nak feeling lebih-lebih...

7. Door of Swatches


Ok, yang ni kalau ada memang rumah designer sangat ok... hari-hari mengadap colour swatches...

8. Swing Set Table


Yang pun ahkak suka... tapi akak lagi suka kalau letak kat luar... petang-petang lepas hujan, hidang cekodok dengan ayaq kopi o panas memang feeling habis laaa.... xsedar dah habis sepinggan cekodok....

P/s:: Best kan idea-idea dia...ok jom mula berangan untuk ada rumah sendiri... =)

No comments:

Post a Comment