Saturday 16 November 2013

Tips Tak Tinggalkan Solat....

Rasa tak layak sangat nak share tips-tips yang macam ni... Diri sendiri pun x sehebat mana... Tapi nak share jugak, sapa yang nak praktikkan silakan... Sapa nak wat bodo juga silakan...

Sebenarnya aku mengaku, aku mmg liat solat dulu... Mama abah suruh solat, baru aku paksakan diri solat... Tak penah ikhlas langsung... Teruk kan?

Tapi tu dulu la, sekarang dah lekat dah... Tenang sungguh rasa hati.... Masyaallah, rugi sangat tak sedar dari dulu...

Bab ponteng solat ni, lain org lain kaedahnya... Macam aku, aku selalu terbabas solat isyak... Orang lain mngkin Subuh barangkali... So aku pikir apa cara yang boleh aku biat untuk tak tnggalkan solat memandangkan usia dh semakin meningkat...

Korang tengok gambar ni dulu... 


Motif upload gmbar bukanlah untuk menunjuk katil yg super duper chomel tu... Tapi nak tnjuk telekung tuu.... Nampak x aku letak atas katil ja? 

Ok tengok pulak gambar yang ni...


Yang ni pulak aku dh hang kat penyidai... Ok macam ni... Isyak kan solat fardu yang terakhir bagi kita, so tiap kali aku habis solat, aku akan letakkan telekung atas katil sampai la habis solat isyak... Kiranya selagi aku tak lengkap solat dalam sehari, aku x kan sidai telekung di ampaian... 

Motif buat macam ni? 

Kan aku ada mention tadi aku lebih berkemungkinan besar tinggalkan solat isyak dari maghrib... So kalau agak2 aku nak terus landing je atas katil automatik telekung tu akan ingatakan aku yang aku belum selesai solat.... bila dh jadi macam ni, aku akan paksakan diri trus solat... Dan tak jadi nak ponteng... 

Ni just tip dari aku... Moga berhasil jugak untuk korang... 

Sekian...

No comments:

Post a Comment